چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
 
 
جشنواره سراسری سرود نداجا " آوای دریا " در رشت با معرفی نفرات برتر برگزار شد .
 
آئین اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری سرود نیروی دریایی ارتش
(آوای دریا) با معرفی نفرات برتر در فرماندهی آموزش تخصصهای
دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا برگزار شد.
 
 
 
 
 
سرویس فرهنگی موج برنا - سرود و موزیک نظامی یکی از رسته های غرور آفرین و مهیج در ارتش جمهوری اسلامی ایران است و در مراسمها و یادبودها صلابت و غرور این ارکان را دوچندان می سازد . بدون شک اهمیت دادن به این رکن می تواند یاری دهننده در ارتقا سطح این یگان باشد .
 
به گزارش روابط عمومی فرماندهی آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم (ع) ؛ با حضور جانشین فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش و رئیس اداره عقیدتی سیاسی نداجا آئین اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری سرود نیروی دریایی در رشت برگزار شد.
 
آئین اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری سرود نیروی دریایی ارتش (آوای دریا) با معرفی نفرات برتر در فرماندهی آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام مظفری نژاد با بیان اینکه استکبار تمام وقت خود را صرف ترویج فرهنگ غلط غربی کرده است تصریح کرد: مسئولان امر باید در ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی به شکل جهادی عمل کنند،امروز دشمن از طریق جنگ فرهنگی وارد شده است و می بایست با اقدامات فرهنگی در برابر بی فرهنگی غرب مقابله نمائیم زیرا فرهنگ ما برگرفته از آرمان ها و اعتقادات و یک پشتوانه وسیع اعتقادیست که اگر به خوبی اجرا شود می تواند در هر زمینه ای موفق ظاهر شود.
 
رئیس اداره عقیدتی سیاسی نداجا افزود: هر جا که موضوع دفاع مقدس و اعتقادات هست توانسته ایم پیشرفت کنیم، بعضی از سرودها ماندگار و به خوبی در یاد ها می ماند و اگر یک سرود و شعر با محتوا دارای پیام فرهنگی باشد تاثیر خود را در جامعه نهادینه می کند و گاهی از یک سخنرانی تاثیرگذاریش بیشتر است.
وی با اشاره به نگاه ویژه رهبر انقلاب به مقوله شعر و سرود افزود: توجه ویژه مقام معظم رهبری در برگزاری جمع های شعرخوانی به صورت منظم با دعوت از شعرای مطرح کشوری نشان از تاثیر گذاری شعر و سرود در نشر ارزش های دینی و اجتماعی جامعه است. 
حجت الاسلام مظفری نژاد تصریح کرد: الحمدالله جشنواره های سرود در نیروهای مسلح شتاب بیشتری گرفته است و پیام آن نشر ارزش ها و فرهنگ اسلامی، ایثار و جانفشانی در جامعه است و در این زمینه با وجود هزینه های هنگفت استکبار در شبکه های معاند و فضای مجازی  می بایست  عزیزان ما می بایست تلاش کنند.
در ادامه امیر دریادار کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش طی سخنانی با اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در ایجاد محور مقاومت و جهانی شدن آن در برابر یاوه گویی های استکبار اشاره نمود و اهمیت ایران و کشورهای منطقه را هم از منبع انرژی های خدادادی و هم به لحاظ ایدئولوژیک بودن آنها دانست که وحشت غرب و نظام سلطه را در پی داشته است.
 
دریادار کاویانی سرود را نوعی از شعر بسیار تاثیرگذار دانست و بیان کرد: سرود با محتوا نتایج مثبت و اثربخش فرهنگی زیادی به همراه دارد و ما می توانیم با انتخاب موضوع درست و همگام با اتفاق های روز جامعه تولیدات این حوزه را با سبک زندگی ایرانی و اسلامی پیوند دهیم.
وی افزود: برگزاری جشنواره های فرهنگی موجب تقویت فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی است که می تواند ما را در توسعه انقلاب شکوهمندمان توانمند سازد؛ سرزمین های اسلامی گسترده است، اما اسلام ناب در ایران شکل گرفت و ظرفیت ائتلاف سازی در ایران بسیار قوی است و ما باید در توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی که پیام عزت اقتدار و استقلال خواهی است بکوشیم.
جانشین فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش تصریح کرد: جشنواره های فرهنگی بیانگر اعتقادات کشور است و سرودها و شعرهای کشور برگرفته از اعتقادات دینی ما است و رمز ماندگاری سرودهای انقلابی در همین است.
گفتنی است چهارمین جشنواره سراسری سرود نداجا با توجه به شرایط بیماری کرونا در رشته تک خوانی به مدت 3 روز و با حضور 34 شرکت کننده در مقاطع کارکنان پایور و وظیفه و فرزندان پسر کارکنان نیروی دریایی از سراسر کشور و به صورت منطقه ای در رشت، سیرجان و تهران برگزار شد و نفرات منتخب به جشنواره سراسری سرود ارتش اعزام خواهند شد.










 


 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna